loading...
نشرعمران
admin بازدید : 417 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

- مطالعات و شناسایی اولیه و طرح مقدماتی مسیر

2- تهیه نقشه توپوگرافی بزرگ مقیاس و به عرض کافی ( 100 تا 500 ) متر در دو طرف مسیر انتخاب شده در طرح مقدماتی و این در نقشه برداری بزرگراهها و خطوط راه آهن با مقیاس 500/1 تا 1000/1 و با خطوط تراز 5/0 تا 1 متری و در راههای درجه یک و دو با مقیاس 1000/1 تا 2000/1 و با خطوط تراز 2 متری تهیه می شود .

admin بازدید : 218 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

با سلام به دوستان وکاربران سایت عمرانی نشر عمران(nashromran.ir)برای این ساعت پر بار از سایت نشر عمران برای شما عزیزان یک فیلم دیگر آموزشی راجع به یک اتوبان گذرنده از یک برج در ژاپن را به نمایش می گذاریم تا شاید مورد استفاده قرار گیرد.

 

admin بازدید : 250 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

با سلام خدمت دوستان سایت نشر عمران برای این ساعت از سایت هم یک مطلب راجع به خانه ای هوشمند که دارای تکنولوژی روز دنیا است را برای شما عزیزان در سایت قرار داده ایم تا شاید مورد استفاده قرار گیرد.

 

admin بازدید : 247 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

با سلام مجدد خدمت دوستان سایت عمرانی نشر عمران(nashromran.ir) برای این ساعت از سایت یک گزارش از ساخت مسجدی شناور روی آب منتشر می کنیم که کمی اطلاعاتتون در مورد ساخت وساز های پیشرفته ی آسیا بالا بره.

به تازگی مسجدی شناور در شهر جده عربستان سعوی و در ساحل دریای سرخ ساخته شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اماراتی البیان، این مسجد به نام مسجد الرحمه نام گذاری شده که مردم آن را مسجد فاطمه الزهرا خطاب می کنند. “مسجد شناور” نیز دیگر نام این عبادتگاه است زیرا از چهار طرف این مسجد در دریا قرار دارد.

admin بازدید : 375 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

با سلام مجدد به دوستان.در این پست قصد داریم یک شهربازی مدرن وترسناک را در شهر لاس وگاس معرفی کنیم.

این شهر بازی در بالای یک برج در لاس وگاس طراحی شده است که دارای وسایل بازی مختلفی نظیر ترن که به قسمت سر برج چسبیده ویک شوت بزرگ که به بدنه یا همون شافت بتنی برج متصل شده ویک گرداننده ای که بازشده وهمه را دچار هیجان می کند

بیشتر توضیح نمی دم عکس ها رو مشاهده کنید ولذت ببرید.

شهربازی

برای مشاهده بقیه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید

admin بازدید : 388 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

با سلام مجدد خدمت شما بازدید کنندگان نشر عمران(nashromran.ir)برای این ساعت از سایت مطلبی راجع به زلزله های صد سال اخیر را قراردادیم امید وارم مورد استفاده قرارگیرد.

زلزله

برای مطالعه به ادامه مطلب مراجعه کنید

admin بازدید : 1101 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

ویژگی ها وکاربردانواع فولاد

 

 مقدمه

    به دلیل تنوع وکاربردفراوان فولادها ، طرح ، وکاربرد هرکدام دریک کتاب درسی امکان پذیرنیست . دراین فصل ازکتاب ، کوشیده ایم فولادها رابه طورکلی گروه بندی کنیم .

فولادها ازنظرعناصرتشکیل دهنده ، به دونوع فولادغیرآلیاژی وآلیاژی تقسیم می شوند ...

بقیه متن در ادامه مطلب...

 

فودلادهای غیرآلیاژی : این فولادها از 0.06  تا  1.5 درصدکربن دارند. عناصردیگری نیز با آنها همراه است که درهرحال مقدارآن ها نباید از حد معینی (0.5 درصدسیلیسیم ، 0.8 درصدگوگردومنگنز ، 0.5 درصدآلومینیم یا تیتان ، 0.25 درصدمس ) بیشترباشد.

درفولادهای غیرآلیاژی ، کربن نقش تعیین کننده را دارد ،به همین دلیل ،این فولادها به فولادهای کربنی نیزمعروف هستند.

فولادهای آلیاژی : اگرفولادرابرای افزایش و تامین خواص مورد نظر با فلزاتی مانند کرم ، نیکل ، ولفرام ، کبالت ، مولیبدن ، منگنز ، وانادیم و ... آلیاژ کنند ، فولادهای آلیاژی به دست می آید .چنانچه مجموع درصد وزنی عناصر موجود در فولاد آلیاژی از 5 درصد کمتر باشد، آن را فولاد «کم آلیاژ» و چنانچه از5 درصد بیشتر باشد، «فولاد پرآلیاژ» می نامند. فولادها را از نظر کاربرد به دو نوع فولادهای ساختمانی و فولادهای ابزارسازی تقسیم می کنند.

 

فولادهای ساختمانی

به فولاد هایی می گویند که از آنها می توان به عنوان مواد اولیه برای ساختمان اسکلت های فلزی ، اسکلت پل ها وهمچنین برای ساختن قطعات وسایل نقلیه ، دستگاهها ، ماشین آلات ، اجزای ماشین (پیچ ومهره ، میله ومحور، یاتاقان غلتشی و ... ) استفاده کرد .

امروزه حدود 90 درصد محصولات کاخانه های فولادسازی را فولادهای ساختمانی تشکیل می دهند . تقسیم بندی فولادهای ساختمانی در نمودار شکل زیر نشان داده شده است

برای خواندن ادامه متن به ادامه مطلب مراجعه شود

admin بازدید : 448 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

در این قسمت سعی گردیده تا با تعریف جامع و مختصر از برخی مفاهیم و اصطلاحات رایج در رابطه با شهر و شهرسازی (برنامه ریزی شهری)، شهروندان را با مسایل تخصصی شهری آشنا نمود.

شهر:

تعاریف و برداشت های مختلفی از شهر وجود دارد که دارای تشابهات و تفاوت هایی است. طبق ماده 4 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ایران، شهر، محلی (مکانی) است با حدود قانونی که در محدوده جغرافیایی مشخص واقع شده و از نظر بافت ساختمانی، اشتغال و سایر عوامل دارای سیمایی با ویژگی های خاص خود است، به طوری که اکثریت ساکنان دایمی آن در مشاغل کسب، تجارت، صنعت ...

ادامه مطلب را مشاهده کنید

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 203
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 240
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 430
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 606
  • بازدید ماه : 1,465
  • بازدید سال : 13,256
  • بازدید کلی : 358,951